Rozhovor: Vika zažila lepšiu výzvu ako Novoročný detox


Moja kamarátka Vika, ktorá je ako ja dobrovoľníčka v eRku a pomáha aj v gréckokatolíckej charite, sa rozhodla prijať pôstnu "výzvu" trvajúcu 90 dní s názvom Exodus 90. Sú to úlohy zamerané na modlitbu, askézu (obetu) a spoločenstvo. Všetky tieto tri piliere sú podstatnými aspektmi kresťanského života. Práve preto si účasť na tomto duchovnom cvičení vyžaduje účasť na všetkých troch pilieroch súčasne. Začína 4. januára, trvá celé pôstne obdobie a končí Veľkonočnou nedeľou. Ide o pokyny ako napríklad modliť sa každý deň aspoň hodinu, používať sociálne siete čo najmenej, nejesť sladkosti a dezerty, poctivo cvičiť sedem dní v týždni. 

Výzva je určená pre mužov na prebudenie ich najlepších mužských kvalít, ale radi sa jej zúčastňujú i ženy, ktoré chcú dokázať samé sebe, čo dokážu a prebudiť v sebe odvahu, nespútanosť a pokoru. Nechcú byť iba cieľom, chcú byť súčasťou dobrodružstva. Sú na najlepšej ceste stať sa ženami z prísloví 31

Muži to na prvý pohľad nevidia, ale ženy sú ako silné stromy v Božej záhrade, ktoré vo svojej nežnosti rastú do krásy. Každý je iný a má v záhrade svoj vlastný význam. Jeden strom prekypuje krásou, iný plodí ovocie a nasycuje ostatných okolo seba. 

Nechajte sa pohltiť nasledujúcim rozhovorom a možno sa aj vy budúci rok rozhodnete sa zapojiť do Exodusu. 


1. Ako si sa dozvedela o exoduse?

Od môjho staršieho brata, ktorý sa do neho zapojil už minulý rok s chlapcami zo spoločenstva.


2. Prečo si sa rozhodla zúčastniť?

No ono to bolo veľmi spontánne, ale aj cielené rozhodnutie, keďže som tú výzvu už poznala. Párkrát som rozmýšľala, že sa zapojím, no nevedela som s kým. Potom asi štyri dni pred začiatkom exodusu nám, dievčatám zo spoločenstva, napísala moja sesternica, že sa chce zapojiť, tak či do toho ideme s ňou, takže som neváhala. Neviem, či poznáte ten pocit, keď potrebujete nový level vo viere a v tomto som videla východisko.


 3. Čo bolo tvojou úlohou?

Tak spolu so sesterstvom sme si objednali materiály k výzve a tam sme mali vlastne všetky úlohy, ktoré sme mali plniť. V podstate sú tie úlohy rovnaké ako majú chlapci a je ich dosť veľa, ale ich podstatou je aby vás to smerovalo k Bohu


4. Čo bolo pre teba ľahké a čo najťažšie?

Je to taký paradox, že to čoho som sa bála najviac zvládam najlepšie. Na začiatku som sa bála či zvládnem tri mesiac piť čistú vodu, keďže som bola celkom závislá na sladkých nápojoch a to som za celý exodus neporušila ani raz. Naopak zimnú sprchu som brala v poriadku veď v lete to je pre mňa bežné, no skúste si dať zimnú sprchu v zime. Nič príjemné :)


 5. Zistila si o sebe niečo nové?

Samozrejme keď človek prestáva venovať svoj čas sociálnym sieťam a telke hneď má viac času na premýšľanie o svojom doterajšom živote. Ak by som mala byť konkrétna tak som začala vnímať svoje závislosti a výbušnú povahu.


fotila Vika

 6. Čo si sa naučila?

Nevzdávať sa ľahko, lebo za dobré veci treba bojovať a to hlavne sám so sebou.


    7. Je niečo v čom budeš pokračovať aj po skončení exodusu?

Áno, určite by som si chcela zachovať pitný režim, a keď som si v prvom týždni vymazala instagram zistila som, že bol v mojom živote omnoho väčší pokoj, takže som sa rozhodla, že si vymažem svoj účet na instagrame, lebo nie je nič lepšie ako mať vnútorný pokoj.


8. Na čo si sa najviac tešila po skončení exodusu?

To je veľmi častá otázka a moja odpoveď sa nikdy nemení. Na horúci kúpeľ a knihy, keďže počas exodusu by ste sa mali zameriavať na kresťanskú literatúru.


9. Zúčastníš sa aj budúci rok?

Uvažujem nad tým, ale asi by som nešla konkrétne do tejto výzvy a to z jednoduchého dôvodu: Naše ženské úlohy boli rovnaké ako mužské, a to nie je veľmi dobré, keďže ženy a muži majú odlišnú spiritualitu a tie úlohy sú stavané tak, aby z chlapca urobili muža. Takže určite by som chcela plniť 90 dňovú výzvu, lebo aj tá dĺžka má svoj význam, no niektoré úlohy si vymení za také, ktoré budú budovať moju ženskosť.


    10. Chceš niečo odkázať čitateľom?

Boh je dobrý v každom čase… Buďte odhodlaní zmeniť svet. :) 

0 comments